סוללה לאופניים חשמליים, מה צריך לדעת?
סוללות ליתיום לאופניים חשמליים היא בעצם בנק ומאגר האנרגיה של המטען החשמלי , המטען החשמלי נוצר מטעינת הסוללה על ידי מטען המיועד למתח שלה. הסוללה של האופניים היא החלק המרכזי ואולי היקר ביותר של האופניים והקורקינטים החשמליים ולכן יש לדעת באיזו סוללה לבחור ולהתאים לצורך הפרטי של הרוכב , ואיך לעשות בה שימוש נכון על מנת להאריך את חייה עד כמה שניתן. הסוללות הפופולריות ביותר בישראל כיום הם סוללות לתיום בקייס סילברפיש – הסוללות המלבניות הארוכות שיושבות על המסילה והנשלפות שכולנו מכירים. ( כמובן שיש עוד מספר סוגים)
המתחים המקובלים והפופולרים ביותר בארצנו הם מתחים של 36 וולט , 48 וולט. כמובן שיש מתחים נמוכים יותר למשל 24 וולט , ומתחים גבוהים יותר למשל 60 וולט. ככול שהמתח של הסוללה גדול יותר גם המהירות והעוצמה שהיא יודעת להעביר לאופניים החשמליים גדול יותר וייתן לנו מהירות גדולה יותר למשל – סוללה 60 וולט תתן לנו מהירות גבוהה יותר מסוללה 48 וולט אם נרכיב את שניהם על אופניים עם אותו מפרט טכני. חשוב לציין שכדי להרכיב סוללות חזקות וגדולות יותר על האופניים צריך גם לקחת בחשבון את הבקר והמנוע הבקר צריך לדעת לקבל המתח שהסוללה יודעת להוציא במידה והוא לא יתאים ולא יידע לקבל את המתח שהסוללה יודעת להוציא האופניים פשוט לא יעבדו. ואילו המנוע אם יהיה עם קיבולות קטנה למשל מנוע 250w ונשים על האופניים סוללה 72 וולט המנוע יקבל מתח הרבה יותר גבוהה ממה שהוא יודע לקבל הוא יעבוד בעומס יתחמם עד שייהרס לגמרי.